Regulamin organizacyjny
R E G U L A M I N O R G A N I Z A C Y J N Y
„H O S S A” Sp. z o. o. w Rybniku, ul. B. Chrobrego 6.
Rozdział I. Postanowienia ogólne.
§ 1
„HOSSA” Sp. z o.o. zwana dalej Spółką została powołana Aktem notarialnym z dnia 22.12.1989 r. w Rybniku i prowadzi działalność zgodnie ze Statutem na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej i za granicą po uzyskaniu wymaganych zezwoleń.
§ 2
Siedziba Spółki mieści się w Rybniku przy ul. B. Chrobrego 6.
Rozdział II. Przedmiot działania Spółki.
§ 3
Przedmiotem działalności Spółki są w szczególności :
-
zbieranie i składowanie odpadów innych niż niebezpieczne,
-
odzysk surowców i materiałów segregowanych,
-
działalność związana z rekultywacją i pozostała działalność usługowa związana z gospodarką odpadami,
-
wydobywanie żwiru i piasku: wydobywanie glinu i kaolinu,
-
zarządzanie nieruchomościami wykonywane na zlecenie,
-
prowadzenie hoteli, pól kempingowych i miejsc krótkotrwałego zakwaterowania,
-
prowadzenie działalności organizatorów turystyki i pośredników turystycznych,
Szczegółowy zakres przedmiotu działalności Spółki zawiera § 5 Umowy Spółki.
Rozdział III. Struktura organizacyjna Spółki.
§ 4
Spółkę reprezentuje i jej sprawy prowadzi Zarząd, powoływany i odwoływany uchwałą Zgromadzenia Wspólników.
§ 5
Zarząd Spółki działa w oparciu o Regulamin Pracy Zarządu zatwierdzony przez Zgromadzenie Wspólników.
§ 6
Pracami Zarządu kieruje Prezes, który jest przełożonym wszystkich pracowników.
§ 7
W czasie nieobecności Prezesa Zarządu działalność Spółki nadzoruje wyznaczony przez niego pracownik.
§ 8
W skład Spółki wchodzą następujące jednostki organizacyjne:
-
Składowisko Odpadów Innych Niż Niebezpieczne (w tym: Punkty Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych)
-
Hotel „Olimpia”
-
Hotel „Arena”
-
Dział Zarządzania Nieruchomościami
§ 9
Strukturę organizacyjną Spółki tworzą:
1. Zarząd Spółki - ZS
- Biuro Obsługi Zarządu - ZS/BOZ
2. Prezes Zarządu: - PZ
- Główny Księgowy - GK
- Kadry i Płace - PZ/K
- Stanowisko ds. BHP - BHP
- Administrator Systemów - AS
- Stanowisko ds. sprzedaży i logistyki - PZ/R
- Inspektor Ochrony Danych - IOD
- Składowisko Odpadów - PZ/SO
- Hotel „Arena” - PZ/HA
- Zarządzanie Nieruchomościami - PZ/DZN
2. Pion Głównego Księgowego GK
- Księgowość i Rozliczenia GK/R
3. Pion Składowiska Odpadów PZ/SO
- Składowisko Odpadów PZ/SO
- PSZOK Kolberga PZ/PSZOK1
- PSZOK Sportowa PZ/PSZOK2
§ 10
Schemat organizacyjny Spółki przedstawia Załącznik Nr 2 do niniejszego regulaminu.
§ 11
Prezesowi Zarządu bezpośrednio podlegają :
-
Główny Księgowy
-
Kadry i Płace
-
Stanowisko ds. BHP
-
Administrator Systemów
-
Stanowisko ds. sprzedaży i logistyki
-
Inspektor Ochrony Danych
-
Kierownik Składowiska
-
Kierownik Hotelu „Arena”
-
Kierownik Działu Zarządzania Nieruchomościami
-
Biuro Obsługi Zarządu
§ 12
Głównemu Księgowemu podlega:
-
Księgowość i Rozliczenia
§ 13
Kierownikowi Hotelu „Arena” podlegają:
-
Recepcjoniści
-
Pokojowe
§ 14
Kierownikowi Składowiska Odpadów bezpośrednio podlegają:
-
Inspektorzy
-
Operatorzy maszyn
-
Pracownicy gospodarczy
§ 15
Kierownikowi Działu Zarządzania Nieruchomościami bezpośrednio podlegają:
- Zastępca Kierownika Działu Zarządzania Nieruchomościami;
- Koordynator ds. teczniczno-gospodarczych;
- Koordynator ds. technicznych i planowania;
Rozdział IV. Zakres działania i odpowiedzialności.
§ 16
Zarząd kieruje całokształtem działań Spółki i nadzoruje ich prawidłową realizację.
Do zadań Zarządu Spółki należy w szczególności:
-
wyznaczanie celów, zadań i kierunków działania Spółki,
-
zatwierdzanie planów bieżących i strategicznych Spółki i nadzór nad ich realizacją,
-
przydzielanie pracownikom Spółki stanowisk pracowniczych oraz ustalanie wysokości wynagrodzenia w oparciu o obowiązujące w Spółce zasady wynagradzania i regulamin organizacyjny,
-
przydzielanie pracownikom miejsca pracy i wyznaczanie możliwości kierowania do pracy zdalnej w oparciu o indywidualne warunki i zasady wykonywania obowiązków,
-
przyznawanie nagród i nakładanie kar na pracowników Spółki,
-
zawieranie umów i zaciąganie zobowiązań,
-
pracowywanie materiałów i analiz na potrzeby Rady Nadzorczej i Zgromadzenia Wspólników,
-
reprezentowanie interesów Spółki na zewnątrz,
-
organizowanie i nadzorowanie kontroli wewnętrznej,
-
organizowanie i nadzorowanie zadań związanych z gospodarką kadrowo-płacową,
-
nadzór nad gospodarką księgowo-finansową Spółki,
-
nadzór nad majątkiem Spółki i jego właściwym wykorzystaniem,
-
nadzór nad przestrzeganiem przez poszczególne komórki organizacyjne obowiązujących w Spółce przepisów i regulacji wewnętrznych,
-
nadzór nad stanem bezpieczeństwa i higieny pracy oraz bezpieczeństwa przeciwpożarowego,
-
przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i zażaleń,
Zarząd realizuje zadania i obowiązki wynikające z zatwierdzonego przez Zgromadzenie Wspólników Regulaminu Pracy Zarządu Spółki.
§ 17
Biuro Obsługi Zarządu realizuje zadania takie jak:
-
rejestrowanie korespondencji Spółki (przychodzącej i wychodzącej);
-
rejestrowanie korespondencji Działu Zarządzania Nieruchomościami (przychodzącej i wychodzącej);
-
rozliczanie korespondencji miesięczne i kwartalne;
-
wysyłanie drogą mailową oraz pocztą rozliczeń i pism do mieszkańców poszczególnych Wspólnot Mieszkaniowych;
-
prowadzenie rejestru umów;
-
odbieranie telefonów, kierowanie klientów do odpowiednych działów, udzielanie informacji,
-
obsługa interesariuszy Zarząd;
-
prowadzenie stron internetych Spółki (Hossa Sp. z o.o., DZN, Składowisko, PSZOK)
-
prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej Spółki;
-
prowadzenie profilu FB – Dział Zarządzania Nieruchomościami;
-
promocję Spółki i jej wizerunek w otoczeniu,
-
pozyskiwanie nowych klientów i dbałość o klientów aktualnych,
-
badanie rynku i rozpoznanie konkurencji,
-
opracowywanie ofert na świadczone usługi
-
prowadzenie prac związanych z ubezpieczeniami wspólnot mieszkaniowych,
-
wypłenianie deklaracji podatkowych wspólnot mieszkaniowych,
-
prowadzenie prac związanych z przygotowaniem dokumentów na wycinkę drzew i krzewów we wspólnotach (oględziny, pomiary, ogłoszenina na klatkęi schodowe, przygotowywanie wniosku, uczestniczenie w wizji, zgłoszenie nasadzeń itp.);
-
prowadzenie spraw związanych z dzierżawą terenu od gminy przez Wspólnoty – nadzór nad umowami dzierżawy;
§ 18
Główny Księgowy kieruje całością prac związanych za sprawami księgowo-finansowymi Spółki.
Do obowiązków Głównego Księgowego należy w szczególności :
-
sporządzanie sprawozdań finansowych według określonych standardów zgodnie z ustawą o rachunkowości
-
odpowiedzialność za opracowanie planu kont zgodnie z określonymi standardami sprawozdawczymi, wymogami kontrolingu oraz prawem podatkowym
-
odpowiedzialność za procedurę potwierdzania sald z kontrahentami, rozliczanie inwentaryzacji aktywów firmy, prowadzenie wszystkich ewidencji księgowych
-
przygotowywanie sprawozdań i raportów na potrzeby zarządu, banków oraz instytucji zewnętrznych
-
okresowe uzgadnianie kont analitycznych i syntetycznych
-
nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentów księgowych
-
kontaktowanie się i współpraca z instytucjami zewnętrznymi (US, ZUS, GUS, NBP)
-
nadzór nad prawidłowością rozliczeń podatkowych
-
nadzór merytoryczny i organizacyjny nad działem księgowości
-
opracowywanie planów finansowo-ekonomicznych
-
nadzorowanie i rozliczanie inwentaryzacji składników majątkowych
-
nadzorowanie procesu archiwizacji dokumentacji podmioty gospodarczego
§ 19
Do zadań i obowiązków Księgowości i Rozliczeń należy:
-
weryfikacja formalna, merytoryczna i rachunkowa dokumentów źródłowych stanowiących podstawę księgowania wszelkich zdarzeń gospodarczych
-
bieżące dekretowanie wszelkich dokumentów kosztowych i zgodnie z ich miejscem powstawania oraz wszelkich dokumentów sprzedażowych
-
bieżąca analiza i kontrola zapisów na kontach księgowych, okresowe uzgadnianie sald
-
aktywny udział w procesie okresowego zamykania ksiąg rachunkowych (zamknięcie miesiąca, zamknięcie roku)
-
uzgadnianie sald kont i rozrachunków z kontrahentami i pracownikami
-
prowadzenie ewidencji środków trwałych i naliczanie amortyzacji
-
obsługa w zakresie przyjmowania wpłat i dokonywania wypłat gotówkowych
-
kontrolowanie na bieżąco wypłat gotówkowych i bezgotówkowych pod względem formalnym i rachunkowym
-
sporządzanie raportów kasowych i bankowych oraz bieżące uzgadnianie stanu środków pieniężnych
-
rozliczanie rozrachunków z dostawcami, odbiorcami i pracownikami
-
sporządzanie dokumentów kasowych dotyczących operacji gotówkowych
-
uzgadnianie obrotów kasy i przygotowywanie dokumentów do ich księgowania
§ 20
Do zadań i obowiązków komórki Kadry i Płace należy:
-
przygotowanie materiałów niezbędnych do podejmowania przez Prezesa Zarządu działań i decyzji w sprawach kadrowo-płacowych,
-
prowadzenie akt osobowych pracowników,
-
prowadzenie rachuby płac i rozliczeń z budżetem, ZUS i US.
-
kontrola ewidencji czasu pracy pracowników, obsady poszczególnych zmian,
-
opracowanie planu urlopów i nadzór nad ich wykorzystaniem,
-
obsługa podróży służbowych,
-
naliczanie ryczałtów za używane samochody do celów służbowych, rozliczanie kierowców,
-
sporządzanie sprawozdawczości dla potrzeb własnych Spółki, Rady Nadzorczej oraz Zgromadzenia Wspólników i innych instytucji zewnętrznych,
-
kontrola dyscypliny pracy pracowników,
-
organizacja szkoleń dla pracowników i praktyk uczniów,
-
współpraca z poszczególnymi komórkami organizacyjnymi Spółki i wykonywanie innych poleceń służbowych przełożonego,
§ 21
Do zadań i obowiązków Stanowiska ds. BHP* należy:
-
opracowanie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
-
szkolenie pracowników w zakresie przepisów i zasad bhp,
-
nadzór nad:
- organizacją stanowisk pracy zgodnie z zasadami bhp,
- organizowaniem pracy w sposób uwzględniający zabezpieczenie pracowników przed wypadkami przy pracy, chorobami zawodowymi oraz szkodliwymi warunkami
środowiska pracy,
- wykonywaniem pracy na poszczególnych stanowiskach w sposób zgodny z przepisami.
- stosowaniem i używaniem przez pracowników przydzielonych środków ochrony indywidualnej oraz odzieży, rękawic, obuwia itp. zgodnie z przeznaczeniem,
-
kontrola przestrzegania przez pracowników przepisów i zasad bhp,
-
współdziałanie z pracodawcą i kierownikami komórek organizacyjnych w wypełnianiu obowiązków dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy,
* Zakres prac objętych tym stanowiskiem może być zlecony firmie zewnętrznej lub osobie fizycznej
§ 22
Administrator Systemu* realizuje zadania takie jak :
-
instalacja i konfiguracja systemów operacyjnych,
-
instalacja i konfiguracja programów komputerowych,
-
monitoring sprzętu komputerowego,
-
prowadzenie ewidencji umów, licencji, instrukcji obsługi, kart gwarancyjnych sprzętu
komputerowego,
-
konfiguracja usług sieciowych,
-
stały kontakt z firmą zewnętrzną (serwis) w razie awarii sprzętu komputerowego,
-
stały kontakt z firmami zewnętrznymi, zarówno wdrażającymi jak i sprzedającymi,
oprogramowania,
-
stały nadzór nad poprawnością działania systemów monitoringu,
-
stały nadzór nad poprawnością działania central telefonicznych,
Ponadto osoba zajmująca dane stanowisko odpowiada za sprawne funkcjonowanie sprzętu komputerowego, zna i przestrzega obowiązujące prawo informatyczne (komputerowe), ustawy i przepisy wewnętrzne dot. danego stanowiska i zakresu jego działania.
* Zakres prac objętych tym stanowiskiem może być zlecony firmie zewnętrznej lub osobie fizycznej.
§ 23
Specjalista ds. Sprzedaży i Logistyki realizuje zadania w zakresie:
-
przygotowywania projektów umów na sprzedaż towarów i usług,
-
terminowego i sprawnego rozliczania umów zawartych z kontrahentami,
-
terminowego zaopatrzenia, zgodnie ze złożonym i zatwierdzonym przez Zarząd zamówieniem poszczególnych jednostek organizacyjnych Spółki w:
*materiały biurowe,
*środki czystości i higieny,
*artykuły i materiały na potrzeby jednostek organizacyjnych Spółki,
* urządzenia , narzędzia, maszyny i wszelkiego rodzaju sprzęt,
-
negocjowania umów z dostawcami, zwłaszcza w zakresie cen oraz warunków i terminów dostaw,
-
bieżącego przekazywania do Głównego Księgowego otrzymanych faktur, umów i wszelkich dokumentów związanych z realizowanym zakresem prac,
-
ścisłej współpracy z wszystkimi komórkami organizacyjnymi Spółki, w tym przede wszystkim ze służbami księgowo-finansowymi,
-
bieżące przekazywanie do Głównego Księgowego otrzymanych faktur, umów i wszelkich dokumentów związanych z realizowanym zakresem prac,
-
rozliczanie umów zawartych z kontrahentami w Dziale Zarządzania Nieruchomościami – czynsze, media, wymiennikownie, Netia itp.
-
bieżące wystawianie faktur rozliczeniowych za: wykonane usługi w Dziale Zarządzania Nieruchomościami, usługi pocztowe, przygotowanie rozliczenia wody i CO
-
przyjmowanie i realizacja zamówień na środki czystości na potrzeby Wspólnot Mieszkaniowych
-
przygotowanie rozliczeń kwartalnych zużycia wody Wspólnot Mieszkaniowych
-
przygotowanie rozliczenia rocznego Centralnego Ogrzewania Wspólnot Mieszkaniowych
-
wykonywanie czynności związanych z gospodarowaniem odpadami Wspólnot Mieszkaniowych
-
obsługa programów komputerowych i systemów księgowych (Probit, Prohott, Progas),
-
przygotowywanie zestawień i analiz finansowych Spółki na podstawie kont księgowych,
§ 24
Zakres usług Inspektor Ochrony Danych* to zapewnianie opieki w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych, w szczególności przez:
-
informowanie administratora, oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe,
o obowiązkach spoczywających na nich na mocy Rozporządzenia, o którym mowa w § 1, oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie, -
monitorowanie przestrzegania Rozporządzenia, o którym mowa w § 1, innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty,
-
udzielanie na żądanie zaleceń, co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z art. 35 Rozporządzenia, o którym mowa w § 1,
-
współpraca z Administratorem w zakresie wystąpienia naruszeń dot. Danych Osobowych.
* Zakres prac objętych tym stanowiskiem może być zlecony firmie zewnętrznej lub osobie fizycznej.
§ 25
Kierownik Składowiska Odpadów realizuje zadania w zakresie:
-
organizowania pracy na składowisku, kierowanie procesem technologicznym składowania.
-
kontrolowania stanu technicznego i eksploatacji urządzeń technologicznych w rejonie składowiska.
-
sprawdzania znajomości u pracowników zagadnień BHP przy pracach na składowisku.
-
zabezpieczenia i kontroli używania przez pracowników właściwej odzieży ochronnej oraz stosowania ochron osobistych.
-
zapewnienia wszystkim pracownikom badań lekarskich wstępnych oraz badań okresowych stanu ich zdrowia, zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy oraz wymaganiami i wytycznymi Ministerstwa Zdrowia.
-
współdziałania z organami nadzoru sanitarnego w zakresie zwalczania zagrożeń sanitarnych, dezynfekcji oraz stosowanie odpowiednich zabiegów na składowisku odpadów.
-
zapewnienia selektywnego składowania odpadów, mając na uwadze uniknięcie szkodliwych dla zdrowia reakcji pomiędzy składnikami tych odpadów, rekultywację i ponowne zagospodarowanie terenu składowiska odpadów.
-
utrzymania i eksploatowania składowiska odpadów w sposób zapewniający właściwe funkcjonowanie urządzeń.
-
odmówienia przyjęcia odpadów na składowisko odpadów na składowiska, których skład jest niezgodny z dokumentami wymaganymi przy obrocie odpadami lub zezwoleniem na składowanie odpadów niebezpiecznych, na terenie innego składowiska odpadów lub zezwoleniem na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów i zawiadomienie o tym niezwłocznie Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska.
-
zawiadomiania organu, który wydał decyzję o pozwoleniu na użytkowanie składowiska odpadów oraz Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o zakończeniu eksploatacji i wykonaniu prac rekultywacyjnych.
-
powiadomienia niezwłocznie Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o stwierdzonych zmianach obserwowanych parametrów wskazujących na możliwość wystąpienia lub powstanie zagrożeń dla środowiska.
-
dokonywania kontroli wstępnej polegającej na zapobieganiu działaniom niepożądanym lub nielegalnym, w szczególności dokonywania analizy projektów umów, porozumień i innych dokumentów powodujących powstanie zobowiązań, pod kątem legalności, zgodności z budżetem, celowości itp.
-
dokonywania kontroli bieżącej tj. badanie czynności i operacji w toku ich wykonywania, celem stwierdzenia czy przebiegają one prawidłowo, a także analizowanie rzeczywistego stanu rzeczowych i pieniężnych składników majątkowych oraz prawidłowości ich zabezpieczenia przed kradzieżą, zniszczeniem i uszkodzeniem.
§ 26
Hotel „Arena” realizuje zadania w zakresie oferowania miejsc noclegowych na wynajem krótkoterminowy
§ 27
Dział Zarządzania Nieruchomościami realizuje zadania w zakresie aktywnego zarządzania majątkiem właścicieli nieruchomości, którzy są członkami wspólnot mieszkaniowych, w tym w szczególności:
-
organizowanie zebrań obsługiwanych wspólnot mieszkaniowych,
-
wydawanie zleceń i nadzór nad wykonywanymi okresowymi przeglądami budynków,
-
prowadzenie książki obiektu budowlanego,
-
prowadzenie aktualnej dokumentacji technicznej administrowanych budynków,
-
nadzorowanie prac konserwacyjnych oraz napraw,
-
planowanie remontów i modernizacji budynków,
-
bieżące monitorowanie oraz kontrolowanie stanu technicznego budynków,
-
kontrola realizacji i rozliczanie wszelkich umów w związku z dostarczaniem do budynków wody, prądu, gazu oraz wywozu nieczystości,
-
prowadzenie ksiąg rachunkowych,
-
zlecanie specjalistycznym firmom prac związanych z utrzymaniem porządku i czystości w obrębie budynku oraz na przylegającym terenie,
-
dbałości o stan techniczny obiektów zarządzanych przez Spółkę, bezpieczeństwa przeciwpożarowego,
-
przeglądów i monitoringu obiektów, urządzeń i sprzętu zgodnie z obowiązującymi regulacjami,
-
bieżącej konserwacji oraz naprawy urządzeń i maszyn,
-
utrzymania porządku na terenach należących do Spółki,
-
przygotowania obiektów do sezonu letniego jak i zabezpieczenia obiektów przed sezonem zimowym,
-
zapewnienia dostaw wody zimnej i ciepłej, energii , opału itp.,
-
prac remontowych, konserwatorskich, porządkowych i mających na celu zabezpieczenie obiektów Spółki przed wandalizmem, kradzieżą itp.,
-
bieżącego informowania o stanie technicznym majątku, zagrożeniach, stopniu realizacji prac związanych z zakresem zespołu,
-
stróżowania,
-
inne prace zlecone przez bezpośredniego przełożonego,
-
współpraca ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi Spółki,
Szczegółowy zakres obowiązków i uprawnień pracowników zatrudnionych na poszczególnych stanowiskach pracy w tej komórce organizacyjnej określa zakres czynności.
Rozdział V. Uprawnienia i obowiązki pracowników na kierowniczych stanowiskach.
§ 28
-
Zarządzenia i polecenia wewnętrzne obowiązujące wszystkich pracowników wydaje Prezes Zarządu.
-
Główny Księgowy wydaje pracownikom polecenia w zakresie prawidłowego funkcjonowania obiegu dokumentów finansowo-księgowych i dokumentowania wszelkich operacji gospodarczych i finansowych.
-
Wszystkich obowiązuje zasada jednoosobowej odpowiedzialności za powierzone zadania i mienie oraz organizacyjnej zależności.
-
Kierownicy oraz podlegli im pracownicy nie mają uprawnień do wydawania poleceń służbowych innym kierownikom i ich pracownikom.
§ 29
-
Ogólne obowiązki pracowników na stanowiskach kierowniczych
-
znajomość przepisów, regulaminów, zarządzeń i instrukcji dotyczących ich zakresu działania,
-
znajomość schematu organizacyjnego Spółki,
-
znajomość obiegu dokumentów księgowych,
-
opracowywanie planów działania podległych służb i kontrola ich wykonania,
-
organizowanie czasu pracy podległych pracowników, w szczególności opracowywanie planów urlopów i harmonogramów pracy w sposób rzetelny i zgodny z obowiązującymi przepisami prawa pracy,
-
organizowanie pracy dla poszczególnych stanowisk i jej koordynacja,
-
sprawowanie bieżącego nadzoru i kontroli przestrzegania przepisów służbowych, dyscypliny pracy, etyki zawodowej przez podległych pracowników,
-
podejmowanie działań mających na celu maksymalne wykorzystanie czasu pracy,
-
dbałość o prawidłowe stosunki między ludzkie,
-
zapewnienie odpowiednich warunków bhp,
-
przejawianie inicjatywy w zakresie pozyskiwania nowych klientów, organizowania i realizacji nowych usług, usprawniania pracy, obniżki kosztów działania oraz zmniejszania pracochłonności,
-
dbałość o powierzony majątek oraz prawidłowa gospodarka przydzielonymi środkami materialnymi,
-
informowanie przełożonych o postępie prac, napotykanych trudnościach, ryzykach oraz podjętych działaniach dla ich minimalizacji,
-
informowanie przełożonych o wszelkich nieprawidłowościach i ewentualnych wykroczeniach,
-
Uprawnienia pracowników na stanowiskach kierowniczych
-
żądanie od swojego przełożonego określania zadań z odpowiednim wyprzedzeniem i w terminach gwarantujących prawidłowe zorganizowanie pracy,
-
wymaganie, aby polecenia kierowane do podległych im pracowników były przekazywane za ich pośrednictwem,
-
dysponowanie środkami przydzielonymi na realizację zadań,
-
występowanie z wnioskami o przeszeregowania pracowników, o premię, nagrody, kary i zwolnienia z pracy,
-
wydawanie podległym pracownikom poleceń w zakresie działania komórki organizacyjnej,
-
wydawanie opinii dotyczącej podległego pracownika,
Rozdział VI. Nadzór i kontrola.
§ 30
Odpowiedzialność z tytułu nadzoru i kontroli ponoszą pracownicy na kierowniczych stanowiskach, którym w zakresie praw i obowiązków powierzono nadzór i kontrolę nad czynnościami innych osób.
Odpowiedzialność z tytułu nadzoru i kontroli wynika z obowiązku:
-
organizowania prawidłowego i efektywnego przebiegu prac w kierowanych jednostkach organizacyjnych,
-
systematycznego i pełnego nadzorowania czynności podległego personelu szczególnie w zakresie:
- zgodności z obowiązującymi przepisami,
- zgodności z ustalonymi obowiązkami służbowymi,
- zgodności z obowiązującymi normami, instrukcjami,
- zgodności z przepisami bhp i ppoż.,
- wykrywania i usuwania stwierdzonych braków i odchyleń, a w przypadku naruszenia
obowiązków służbowych, zgłaszania zaistniałych nieprawidłowości Prezesowi Zarządu
w celu wyciągnięcia konsekwencji służbowych,
-
zapewnienia pracownikom na określonych stanowiskach odzieży ochronnej i sprzętu ochrony osobistej,
-
organizowania, przygotowywania i prowadzenia pracy w sposób zabezpieczający przed ewentualnymi wypadkami przy prac, chorobami zawodowymi,
-
zapewnienia bezpiecznego i higienicznego stanu pomieszczeń pracy i wyposażenia technicznego,
-
właściwej organizacji czasu pracy podległych pracowników w szczególności sporządzania i rozliczania harmonogramów czasu pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa pracy.
Historia zamian
Data aktualizacji | Rodzaj zmiany | Osoba odpowiedzialna | Osoba aktualizująca |
---|---|---|---|
15-12-2023 12:51 | treść | Mirosław Lenk | Edyta Pawlak Sikora |
15-12-2023 12:48 | treść | Mirosław Lenk | Edyta Pawlak Sikora |
15-12-2023 12:45 | treść | Mirosław Lenk | Edyta Pawlak Sikora |