BIP Hossa-rybnik.pl

Regulamin organizacyjny

R E G U L A M I N O R G A N I Z A C Y J N Y

H O S S A” Sp. z o. o. w Rybniku, ul. B. Chrobrego 6.

 

Rozdział I. Postanowienia ogólne.

 

§ 1

„HOSSA” Sp. z o.o. zwana dalej Spółką została powołana Aktem notarialnym z dnia 22.12.1989 r. w Rybniku i prowadzi działalność zgodnie ze Statutem na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej i za granicą po uzyskaniu wymaganych zezwoleń.

 

§ 2

Siedziba Spółki mieści się w Rybniku przy ul. B. Chrobrego 6.

 

 

Rozdział II. Przedmiot działania Spółki.

 

§ 3

Przedmiotem działalności Spółki są w szczególności :

  • zbieranie i składowanie odpadów innych niż niebezpieczne,

  • odzysk surowców i materiałów segregowanych,

  • działalność związana z rekultywacją i pozostała działalność usługowa związana z gospodarką odpadami,

  • wydobywanie żwiru i piasku: wydobywanie glinu i kaolinu,

  • zarządzanie nieruchomościami wykonywane na zlecenie,

  • prowadzenie hoteli, pól kempingowych i miejsc krótkotrwałego zakwaterowania,

  • prowadzenie działalności organizatorów turystyki i pośredników turystycznych,

     

Szczegółowy zakres przedmiotu działalności Spółki zawiera § 5 Umowy Spółki.

 

 

Rozdział III. Struktura organizacyjna Spółki.

 

§ 4

Spółkę reprezentuje i jej sprawy prowadzi Zarząd, powoływany i odwoływany uchwałą Zgromadzenia Wspólników.

 

§ 5

Zarząd Spółki działa w oparciu o Regulamin Pracy Zarządu zatwierdzony przez Zgromadzenie Wspólników.

 

§ 6

Pracami Zarządu kieruje Prezes, który jest przełożonym wszystkich pracowników.

 

§ 7

W czasie nieobecności Prezesa Zarządu działalność Spółki nadzoruje wyznaczony przez niego pracownik.

 

§ 8

W skład Spółki wchodzą następujące jednostki organizacyjne:

 

  1. Składowisko Odpadów Innych Niż Niebezpieczne (w tym: Punkty Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych)

  2. Hotel „Olimpia”

  3. Hotel „Arena”

  4. Dział Zarządzania Nieruchomościami

 

§ 9

Strukturę organizacyjną Spółki tworzą:

1. Zarząd Spółki - ZS

- Biuro Obsługi Zarządu - ZS/BOZ

 

2. Prezes Zarządu: - PZ

- Główny Księgowy - GK

- Kadry i Płace - PZ/K

- Stanowisko ds. BHP - BHP

- Administrator Systemów - AS

- Stanowisko ds. sprzedaży i logistyki - PZ/R

- Inspektor Ochrony Danych - IOD

- Składowisko Odpadów - PZ/SO

- Hotel „Arena” - PZ/HA

- Zarządzanie Nieruchomościami - PZ/DZN

 

2. Pion Głównego Księgowego GK

- Księgowość i Rozliczenia GK/R

 

3. Pion Składowiska Odpadów PZ/SO

- Składowisko Odpadów PZ/SO

- PSZOK Kolberga PZ/PSZOK1

- PSZOK Sportowa PZ/PSZOK2

§ 10

Schemat organizacyjny Spółki przedstawia Załącznik Nr 2 do niniejszego regulaminu.

 

§ 11

Prezesowi Zarządu bezpośrednio podlegają :

  • Główny Księgowy

  • Kadry i Płace

  • Stanowisko ds. BHP

  • Administrator Systemów

  • Stanowisko ds. sprzedaży i logistyki

  • Inspektor Ochrony Danych

  • Kierownik Składowiska

  • Kierownik Hotelu „Arena”

  • Kierownik Działu Zarządzania Nieruchomościami

  • Biuro Obsługi Zarządu

     

§ 12

Głównemu Księgowemu podlega:

  • Księgowość i Rozliczenia

 

§ 13

Kierownikowi Hotelu „Arena” podlegają:

  • Recepcjoniści

  • Pokojowe

 

§ 14

Kierownikowi Składowiska Odpadów bezpośrednio podlegają:

  • Inspektorzy

  • Operatorzy maszyn

  • Pracownicy gospodarczy

 

§ 15

Kierownikowi Działu Zarządzania Nieruchomościami bezpośrednio podlegają:

- Zastępca Kierownika Działu Zarządzania Nieruchomościami;

- Koordynator ds. teczniczno-gospodarczych;

- Koordynator ds. technicznych i planowania;

 

Rozdział IV. Zakres działania i odpowiedzialności.

 

§ 16

Zarząd kieruje całokształtem działań Spółki i nadzoruje ich prawidłową realizację.

Do zadań Zarządu Spółki należy w szczególności:

  • wyznaczanie celów, zadań i kierunków działania Spółki,

  • zatwierdzanie planów bieżących i strategicznych Spółki i nadzór nad ich realizacją,

  • przydzielanie pracownikom Spółki stanowisk pracowniczych oraz ustalanie wysokości wynagrodzenia w oparciu o obowiązujące w Spółce zasady wynagradzania i regulamin organizacyjny,

  • przydzielanie pracownikom miejsca pracy i wyznaczanie możliwości kierowania do pracy zdalnej w oparciu o indywidualne warunki i zasady wykonywania obowiązków,

  • przyznawanie nagród i nakładanie kar na pracowników Spółki,

  • zawieranie umów i zaciąganie zobowiązań,

  • pracowywanie materiałów i analiz na potrzeby Rady Nadzorczej i Zgromadzenia Wspólników,

  • reprezentowanie interesów Spółki na zewnątrz,

  • organizowanie i nadzorowanie kontroli wewnętrznej,

  • organizowanie i nadzorowanie zadań związanych z gospodarką kadrowo-płacową,

  • nadzór nad gospodarką księgowo-finansową Spółki,

  • nadzór nad majątkiem Spółki i jego właściwym wykorzystaniem,

  • nadzór nad przestrzeganiem przez poszczególne komórki organizacyjne obowiązujących w Spółce przepisów i regulacji wewnętrznych,

  • nadzór nad stanem bezpieczeństwa i higieny pracy oraz bezpieczeństwa przeciwpożarowego,

  • przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i zażaleń,

 

Zarząd realizuje zadania i obowiązki wynikające z zatwierdzonego przez Zgromadzenie Wspólników Regulaminu Pracy Zarządu Spółki.

 

§ 17

Biuro Obsługi Zarządu realizuje zadania takie jak:

 

  • rejestrowanie korespondencji Spółki (przychodzącej i wychodzącej);

  • rejestrowanie korespondencji Działu Zarządzania Nieruchomościami (przychodzącej i wychodzącej);

  • rozliczanie korespondencji miesięczne i kwartalne;

  • wysyłanie drogą mailową oraz pocztą rozliczeń i pism do mieszkańców poszczególnych Wspólnot Mieszkaniowych;

  • prowadzenie rejestru umów;

  • odbieranie telefonów, kierowanie klientów do odpowiednych działów, udzielanie informacji,

  • obsługa interesariuszy Zarząd;

  • prowadzenie stron internetych Spółki (Hossa Sp. z o.o., DZN, Składowisko, PSZOK)

  • prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej Spółki;

  • prowadzenie profilu FB – Dział Zarządzania Nieruchomościami;

  • promocję Spółki i jej wizerunek w otoczeniu,

  • pozyskiwanie nowych klientów i dbałość o klientów aktualnych,

  • badanie rynku i rozpoznanie konkurencji,

  • opracowywanie ofert na świadczone usługi

  • prowadzenie prac związanych z ubezpieczeniami wspólnot mieszkaniowych,

  • wypłenianie deklaracji podatkowych wspólnot mieszkaniowych,

  • prowadzenie prac związanych z przygotowaniem dokumentów na wycinkę drzew i krzewów we wspólnotach (oględziny, pomiary, ogłoszenina na klatkęi schodowe, przygotowywanie wniosku, uczestniczenie w wizji, zgłoszenie nasadzeń itp.);

  • prowadzenie spraw związanych z dzierżawą terenu od gminy przez Wspólnoty – nadzór nad umowami dzierżawy;

     

§ 18

Główny Księgowy kieruje całością prac związanych za sprawami księgowo-finansowymi Spółki.

Do obowiązków Głównego Księgowego należy w szczególności :

  • sporządzanie sprawozdań finansowych według określonych standardów zgodnie z ustawą o rachunkowości

  • odpowiedzialność za opracowanie planu kont zgodnie z określonymi standardami sprawozdawczymi, wymogami kontrolingu oraz prawem podatkowym

  • odpowiedzialność za procedurę potwierdzania sald z kontrahentami, rozliczanie inwentaryzacji aktywów firmy, prowadzenie wszystkich ewidencji księgowych

  • przygotowywanie sprawozdań i raportów na potrzeby zarządu, banków oraz instytucji zewnętrznych

  • okresowe uzgadnianie kont analitycznych i syntetycznych

  • nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentów księgowych

  • kontaktowanie się i współpraca z instytucjami zewnętrznymi (US, ZUS, GUS, NBP)

  • nadzór nad prawidłowością rozliczeń podatkowych

  • nadzór merytoryczny i organizacyjny nad działem księgowości

  • opracowywanie planów finansowo-ekonomicznych

  • nadzorowanie i rozliczanie inwentaryzacji składników majątkowych

  • nadzorowanie procesu archiwizacji dokumentacji podmioty gospodarczego

 

§ 19

Do zadań i obowiązków Księgowości i Rozliczeń należy:

  • weryfikacja formalna, merytoryczna i rachunkowa dokumentów źródłowych stanowiących podstawę księgowania wszelkich zdarzeń gospodarczych

  • bieżące dekretowanie wszelkich dokumentów kosztowych i zgodnie z ich miejscem powstawania oraz wszelkich dokumentów sprzedażowych

  • bieżąca analiza i kontrola zapisów na kontach księgowych, okresowe uzgadnianie sald

  • aktywny udział w procesie okresowego zamykania ksiąg rachunkowych (zamknięcie miesiąca, zamknięcie roku)

  • uzgadnianie sald kont i rozrachunków z kontrahentami i pracownikami

  • prowadzenie ewidencji środków trwałych i naliczanie amortyzacji

  • obsługa w zakresie przyjmowania wpłat i dokonywania wypłat gotówkowych

  • kontrolowanie na bieżąco wypłat gotówkowych i bezgotówkowych pod względem formalnym i rachunkowym

  • sporządzanie raportów kasowych i bankowych oraz bieżące uzgadnianie stanu środków pieniężnych

  • rozliczanie rozrachunków z dostawcami, odbiorcami i pracownikami

  • sporządzanie dokumentów kasowych dotyczących operacji gotówkowych

  • uzgadnianie obrotów kasy i przygotowywanie dokumentów do ich księgowania

 

§ 20

Do zadań i obowiązków komórki Kadry i Płace należy:

  • przygotowanie materiałów niezbędnych do podejmowania przez Prezesa Zarządu działań i decyzji w sprawach kadrowo-płacowych,

  • prowadzenie akt osobowych pracowników,

  • prowadzenie rachuby płac i rozliczeń z budżetem, ZUS i US.

  • kontrola ewidencji czasu pracy pracowników, obsady poszczególnych zmian,

  • opracowanie planu urlopów i nadzór nad ich wykorzystaniem,

  • obsługa podróży służbowych,

  • naliczanie ryczałtów za używane samochody do celów służbowych, rozliczanie kierowców,

  • sporządzanie sprawozdawczości dla potrzeb własnych Spółki, Rady Nadzorczej oraz Zgromadzenia Wspólników i innych instytucji zewnętrznych,

  • kontrola dyscypliny pracy pracowników,

  • organizacja szkoleń dla pracowników i praktyk uczniów,

  • współpraca z poszczególnymi komórkami organizacyjnymi Spółki i wykonywanie innych poleceń służbowych przełożonego,

 

§ 21

Do zadań i obowiązków Stanowiska ds. BHP* należy:

  • opracowanie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,

  • szkolenie pracowników w zakresie przepisów i zasad bhp,

  • nadzór nad:

    - organizacją stanowisk pracy zgodnie z zasadami bhp,

    - organizowaniem pracy w sposób uwzględniający zabezpieczenie pracowników przed wypadkami przy pracy, chorobami zawodowymi oraz szkodliwymi warunkami

    środowiska pracy,

    - wykonywaniem pracy na poszczególnych stanowiskach w sposób zgodny z przepisami.

    - stosowaniem i używaniem przez pracowników przydzielonych środków ochrony indywidualnej oraz odzieży, rękawic, obuwia itp. zgodnie z przeznaczeniem,

  • kontrola przestrzegania przez pracowników przepisów i zasad bhp,

  • współdziałanie z pracodawcą i kierownikami komórek organizacyjnych w wypełnianiu obowiązków dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy,

 

* Zakres prac objętych tym stanowiskiem może być zlecony firmie zewnętrznej lub osobie fizycznej

 

§ 22

Administrator Systemu* realizuje zadania takie jak :

  • instalacja i konfiguracja systemów operacyjnych,

  • instalacja i konfiguracja programów komputerowych,

  • monitoring sprzętu komputerowego,

  • prowadzenie ewidencji umów, licencji, instrukcji obsługi, kart gwarancyjnych sprzętu

    komputerowego,

  • konfiguracja usług sieciowych,

  • stały kontakt z firmą zewnętrzną (serwis) w razie awarii sprzętu komputerowego,

  • stały kontakt z firmami zewnętrznymi, zarówno wdrażającymi jak i sprzedającymi,

    oprogramowania,

  • stały nadzór nad poprawnością działania systemów monitoringu,

  • stały nadzór nad poprawnością działania central telefonicznych,

 

Ponadto osoba zajmująca dane stanowisko odpowiada za sprawne funkcjonowanie sprzętu komputerowego, zna i przestrzega obowiązujące prawo informatyczne (komputerowe), ustawy i przepisy wewnętrzne dot. danego stanowiska i zakresu jego działania.

 

* Zakres prac objętych tym stanowiskiem może być zlecony firmie zewnętrznej lub osobie fizycznej.

 

§ 23

Specjalista ds. Sprzedaży i Logistyki realizuje zadania w zakresie:

  • przygotowywania projektów umów na sprzedaż towarów i usług,

  • terminowego i sprawnego rozliczania umów zawartych z kontrahentami,

  • terminowego zaopatrzenia, zgodnie ze złożonym i zatwierdzonym przez Zarząd zamówieniem poszczególnych jednostek organizacyjnych Spółki w:

*materiały biurowe,

*środki czystości i higieny,

*artykuły i materiały na potrzeby jednostek organizacyjnych Spółki,

* urządzenia , narzędzia, maszyny i wszelkiego rodzaju sprzęt,

  • negocjowania umów z dostawcami, zwłaszcza w zakresie cen oraz warunków i terminów dostaw,

  • bieżącego przekazywania do Głównego Księgowego otrzymanych faktur, umów i wszelkich dokumentów związanych z realizowanym zakresem prac,

  • ścisłej współpracy z wszystkimi komórkami organizacyjnymi Spółki, w tym przede wszystkim ze służbami księgowo-finansowymi,

  • bieżące przekazywanie do Głównego Księgowego otrzymanych faktur, umów i wszelkich dokumentów związanych z realizowanym zakresem prac,

  • rozliczanie umów zawartych z kontrahentami w Dziale Zarządzania Nieruchomościami – czynsze, media, wymiennikownie, Netia itp.

  • bieżące wystawianie faktur rozliczeniowych za: wykonane usługi w Dziale Zarządzania Nieruchomościami, usługi pocztowe, przygotowanie rozliczenia wody i CO

  • przyjmowanie i realizacja zamówień na środki czystości na potrzeby Wspólnot Mieszkaniowych

  • przygotowanie rozliczeń kwartalnych zużycia wody Wspólnot Mieszkaniowych

  • przygotowanie rozliczenia rocznego Centralnego Ogrzewania Wspólnot Mieszkaniowych

  • wykonywanie czynności związanych z gospodarowaniem odpadami Wspólnot Mieszkaniowych

  • obsługa programów komputerowych i systemów księgowych (Probit, Prohott, Progas),

  • przygotowywanie zestawień i analiz finansowych Spółki na podstawie kont księgowych,

 

§ 24

Zakres usług Inspektor Ochrony Danych* to zapewnianie opieki w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych, w szczególności przez:

  • informowanie administratora, oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe,
    o obowiązkach spoczywających na nich na mocy Rozporządzenia, o którym mowa w § 1, oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie,

  • monitorowanie przestrzegania Rozporządzenia, o którym mowa w § 1, innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty,

  • udzielanie na żądanie zaleceń, co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z art. 35 Rozporządzenia, o którym mowa w § 1,

  • współpraca z Administratorem w zakresie wystąpienia naruszeń dot. Danych Osobowych.

 

* Zakres prac objętych tym stanowiskiem może być zlecony firmie zewnętrznej lub osobie fizycznej.

 

§ 25

Kierownik Składowiska Odpadów realizuje zadania w zakresie:

 

  • organizowania pracy na składowisku, kierowanie procesem technologicznym składowania.

  • kontrolowania stanu technicznego i eksploatacji urządzeń technologicznych w rejonie składowiska.

  • sprawdzania znajomości u pracowników zagadnień BHP przy pracach na składowisku.

  • zabezpieczenia i kontroli używania przez pracowników właściwej odzieży ochronnej oraz stosowania ochron osobistych.

  • zapewnienia wszystkim pracownikom badań lekarskich wstępnych oraz badań okresowych stanu ich zdrowia, zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy oraz wymaganiami i wytycznymi Ministerstwa Zdrowia.

  • współdziałania z organami nadzoru sanitarnego w zakresie zwalczania zagrożeń sanitarnych, dezynfekcji oraz stosowanie odpowiednich zabiegów na składowisku odpadów.

  • zapewnienia selektywnego składowania odpadów, mając na uwadze uniknięcie szkodliwych dla zdrowia reakcji pomiędzy składnikami tych odpadów, rekultywację i ponowne zagospodarowanie terenu składowiska odpadów.

  • utrzymania i eksploatowania składowiska odpadów w sposób zapewniający właściwe funkcjonowanie urządzeń.

  • odmówienia przyjęcia odpadów na składowisko odpadów na składowiska, których skład jest niezgodny z dokumentami wymaganymi przy obrocie odpadami lub zezwoleniem na składowanie odpadów niebezpiecznych, na terenie innego składowiska odpadów lub zezwoleniem na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów i zawiadomienie o tym niezwłocznie Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska.

  • zawiadomiania organu, który wydał decyzję o pozwoleniu na użytkowanie składowiska odpadów oraz Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o zakończeniu eksploatacji i wykonaniu prac rekultywacyjnych.

  • powiadomienia niezwłocznie Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o stwierdzonych zmianach obserwowanych parametrów wskazujących na możliwość wystąpienia lub powstanie zagrożeń dla środowiska.

  • dokonywania kontroli wstępnej polegającej na zapobieganiu działaniom niepożądanym lub nielegalnym, w szczególności dokonywania analizy projektów umów, porozumień i innych dokumentów powodujących powstanie zobowiązań, pod kątem legalności, zgodności z budżetem, celowości itp.

  • dokonywania kontroli bieżącej tj. badanie czynności i operacji w toku ich wykonywania, celem stwierdzenia czy przebiegają one prawidłowo, a także analizowanie rzeczywistego stanu rzeczowych i pieniężnych składników majątkowych oraz prawidłowości ich zabezpieczenia przed kradzieżą, zniszczeniem i uszkodzeniem.

 

§ 26

Hotel „Arena” realizuje zadania w zakresie oferowania miejsc noclegowych na wynajem krótkoterminowy

 

§ 27

Dział Zarządzania Nieruchomościami realizuje zadania w zakresie aktywnego zarządzania majątkiem właścicieli nieruchomości, którzy są członkami wspólnot mieszkaniowych, w tym w szczególności:

 

  • organizowanie zebrań obsługiwanych wspólnot mieszkaniowych,

  • wydawanie zleceń i nadzór nad wykonywanymi okresowymi przeglądami budynków,

  • prowadzenie książki obiektu budowlanego,

  • prowadzenie aktualnej dokumentacji technicznej administrowanych budynków,

  • nadzorowanie prac konserwacyjnych oraz napraw,

  • planowanie remontów i modernizacji budynków,

  • bieżące monitorowanie oraz kontrolowanie stanu technicznego budynków,

  • kontrola realizacji i rozliczanie wszelkich umów w związku z dostarczaniem do budynków wody, prądu, gazu oraz wywozu nieczystości,

  • prowadzenie ksiąg rachunkowych,

  • zlecanie specjalistycznym firmom prac związanych z utrzymaniem porządku i czystości w obrębie budynku oraz na przylegającym terenie,

  • dbałości o stan techniczny obiektów zarządzanych przez Spółkę, bezpieczeństwa przeciwpożarowego,

  • przeglądów i monitoringu obiektów, urządzeń i sprzętu zgodnie z obowiązującymi regulacjami,

  • bieżącej konserwacji oraz naprawy urządzeń i maszyn,

  • utrzymania porządku na terenach należących do Spółki,

  • przygotowania obiektów do sezonu letniego jak i zabezpieczenia obiektów przed sezonem zimowym,

  • zapewnienia dostaw wody zimnej i ciepłej, energii , opału itp.,

  • prac remontowych, konserwatorskich, porządkowych i mających na celu zabezpieczenie obiektów Spółki przed wandalizmem, kradzieżą itp.,

  • bieżącego informowania o stanie technicznym majątku, zagrożeniach, stopniu realizacji prac związanych z zakresem zespołu,

  • stróżowania,

  • inne prace zlecone przez bezpośredniego przełożonego,

  • współpraca ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi Spółki,

Szczegółowy zakres obowiązków i uprawnień pracowników zatrudnionych na poszczególnych stanowiskach pracy w tej komórce organizacyjnej określa zakres czynności.

 

Rozdział V. Uprawnienia i obowiązki pracowników na kierowniczych stanowiskach.

 

§ 28

  1. Zarządzenia i polecenia wewnętrzne obowiązujące wszystkich pracowników wydaje Prezes Zarządu.

  2. Główny Księgowy wydaje pracownikom polecenia w zakresie prawidłowego funkcjonowania obiegu dokumentów finansowo-księgowych i dokumentowania wszelkich operacji gospodarczych i finansowych.

  3. Wszystkich obowiązuje zasada jednoosobowej odpowiedzialności za powierzone zadania i mienie oraz organizacyjnej zależności.

  4. Kierownicy oraz podlegli im pracownicy nie mają uprawnień do wydawania poleceń służbowych innym kierownikom i ich pracownikom.

 

§ 29

  1. Ogólne obowiązki pracowników na stanowiskach kierowniczych

 

  • znajomość przepisów, regulaminów, zarządzeń i instrukcji dotyczących ich zakresu działania,

  • znajomość schematu organizacyjnego Spółki,

  • znajomość obiegu dokumentów księgowych,

  • opracowywanie planów działania podległych służb i kontrola ich wykonania,

  • organizowanie czasu pracy podległych pracowników, w szczególności opracowywanie planów urlopów i harmonogramów pracy w sposób rzetelny i zgodny z obowiązującymi przepisami prawa pracy,

  • organizowanie pracy dla poszczególnych stanowisk i jej koordynacja,

  • sprawowanie bieżącego nadzoru i kontroli przestrzegania przepisów służbowych, dyscypliny pracy, etyki zawodowej przez podległych pracowników,

  • podejmowanie działań mających na celu maksymalne wykorzystanie czasu pracy,

  • dbałość o prawidłowe stosunki między ludzkie,

  • zapewnienie odpowiednich warunków bhp,

  • przejawianie inicjatywy w zakresie pozyskiwania nowych klientów, organizowania i realizacji nowych usług, usprawniania pracy, obniżki kosztów działania oraz zmniejszania pracochłonności,

  • dbałość o powierzony majątek oraz prawidłowa gospodarka przydzielonymi środkami materialnymi,

  • informowanie przełożonych o postępie prac, napotykanych trudnościach, ryzykach oraz podjętych działaniach dla ich minimalizacji,

  • informowanie przełożonych o wszelkich nieprawidłowościach i ewentualnych wykroczeniach,

 

  1. Uprawnienia pracowników na stanowiskach kierowniczych

 

  • żądanie od swojego przełożonego określania zadań z odpowiednim wyprzedzeniem i w terminach gwarantujących prawidłowe zorganizowanie pracy,

  • wymaganie, aby polecenia kierowane do podległych im pracowników były przekazywane za ich pośrednictwem,

  • dysponowanie środkami przydzielonymi na realizację zadań,

  • występowanie z wnioskami o przeszeregowania pracowników, o premię, nagrody, kary i zwolnienia z pracy,

  • wydawanie podległym pracownikom poleceń w zakresie działania komórki organizacyjnej,

  • wydawanie opinii dotyczącej podległego pracownika,

 

Rozdział VI. Nadzór i kontrola.

 

§ 30

Odpowiedzialność z tytułu nadzoru i kontroli ponoszą pracownicy na kierowniczych stanowiskach, którym w zakresie praw i obowiązków powierzono nadzór i kontrolę nad czynnościami innych osób.

 

Odpowiedzialność z tytułu nadzoru i kontroli wynika z obowiązku:

  • organizowania prawidłowego i efektywnego przebiegu prac w kierowanych jednostkach organizacyjnych,

  • systematycznego i pełnego nadzorowania czynności podległego personelu szczególnie w zakresie:

- zgodności z obowiązującymi przepisami,

- zgodności z ustalonymi obowiązkami służbowymi,

- zgodności z obowiązującymi normami, instrukcjami,

- zgodności z przepisami bhp i ppoż.,

- wykrywania i usuwania stwierdzonych braków i odchyleń, a w przypadku naruszenia

obowiązków służbowych, zgłaszania zaistniałych nieprawidłowości Prezesowi Zarządu

w celu wyciągnięcia konsekwencji służbowych,

  • zapewnienia pracownikom na określonych stanowiskach odzieży ochronnej i sprzętu ochrony osobistej,

  • organizowania, przygotowywania i prowadzenia pracy w sposób zabezpieczający przed ewentualnymi wypadkami przy prac, chorobami zawodowymi,

  • zapewnienia bezpiecznego i higienicznego stanu pomieszczeń pracy i wyposażenia technicznego,

  • właściwej organizacji czasu pracy podległych pracowników w szczególności sporządzania i rozliczania harmonogramów czasu pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa pracy.

Data aktualizacji Rodzaj zmiany Osoba odpowiedzialna Osoba aktualizująca
15-12-2023 12:51 treść Mirosław Lenk Edyta Pawlak Sikora
15-12-2023 12:48 treść Mirosław Lenk Edyta Pawlak Sikora
15-12-2023 12:45 treść Mirosław Lenk Edyta Pawlak Sikora